.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکتر رضایی: برای بررسی دفاع مقدس،اسناد کافی نیست، تحلیل هم لازم است

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از نمایشگاه اسناد دفاع مقدس، به سوال خبر آنلاین در مورد چگونگی روند حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس ند اصولی و کافی بوده است یا خیر؟ گفت: « روند نشر فرهنگ و آثار دفاع مقدس در این بیست سال اخیر بعد از جنگ، فراز و نشیب داشته است. بعضی از مقاطع و سالها خیلی خوب بوده است، مثلا موجی از فیلم های دفاع مقدس ساخته شد اما پس از آن یک نزولی را در روند ساخت فیلم های دفاع مقدس می بینیم، بعد از سالها تازه جشنواره دفاع مقدس یکبار دیگر برگزار می‌شود. در زمینه کتاب روند بهتری وجود داشته است، یک شیب مثبت ولی کند در مساله کتاب و قصه و خاطرات دفاع مقدس وجود دارد. در زمینه مستند سازی و گردآوری اسناد باید گفت که در این چند سال اخیر خیلی بهتر شده است . اما در مجموع نمی‌توانیم نمره خیلی بالا به این روند بدهیم. انشاالله در سالهای آینده شیب بیشتر و سرعت بیشتری در ضبط حوادث و تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم.»

رضایی در پاسخ به این سوال که ضرورت جامعه امروز ما بیش از هر چیز تحلیل بایدها و نبایدهای جنگ است و چرا در این زمینه به نسبت سایر حوزه های دفاع مقدس کمتر فعالیت می شود، چنین گفت: « تحلیل خوب است. منتها تحلیل باید مستند باشد، با سند باشد و به مستندات تکیه کند تا تحلیل و ظن و گمان با هم خلط نشود. ظن و گمان انسان را به برداشتها و قضاوتهای غیر واقعی می کشاند در حالیکه اسناد و مدارک می تواند کمک بکند که ما به یک تحلیل واقعی از حوادث برسیم. اگر تحلیل نباشد پاسخ به سوالات و ابهامات امکان پذیر نیست. اسناد به تنهایی نمی توانند سوالات را جواب بدهند، این تحلیل است که با کمک اسناد سوالات و ابهامات جنگ را می تواند پاسخ بدهد.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.225 seconds.